Hogyan indítsuk el weboldalunkat?


2012-10-11 | Kategória: Weboldal készítés

Ha nem mozogsz valami otthonosan a számítástechnika és az internet világában, akkor elsőre elég ijesztőnek tűnhet a gondolat, hogy elindítsd a céged, vállalkozásod weboldalát. Nyilván sok kérdés kavarog a fejedben ezzel kapcsolatban, ez a bejegyzés ezeket igyekszik megválaszolni.
Mint mindenben, a megoldás itt is a megvalósítás mikéntjében rejlik.
Nézzük végig, mire is lesz szükséged!


Domain nevek


Weboldaladnak szüksége lesz először is egy domain névre, amelyet legtöbbször (kicsit pontatlanul) a weboldal nevének neveznek. Ez jelen oldal esetén a www.webstilo.hu.
Már ez sem lesz könnyű feladat. Találnod kell egy frappáns, könnyen megjegyezhető nevet, melyet könnyű legépelni és nem utolsó sorban nem foglalt. A foglaltságot könnyen ellenőrizheted bármely domain név szolgáltató honlapján, vagy például itt: http://www.domain.hu/domain/szabad-e/


Tárhelyek


Valamilyen szerverre fel kell töltened a weboldalad fájljait, amiről elérik a látogatók. Itt azért érdemes alaposan szétnézni a piacon, valamint előre megtippelni, hogy mekkora helyet igényel majd a leendő weboldalad, milyen látogatottságra számítasz, stb. Ennek megfelelően az ár-érték arány megtartásával kiválasztani a számodra optimális tárhelyet, hiszen felesleges pl. egy 4 gigabájtos tárhely bérleti díját fizetni évente, ha a weboldalad összesen néhány megabájt.
De mi a helyzet az ingyenes tárhelyekkel?
Azt gondolom, hogy amennyiben akár vállalkozóként, akár cégtulajdonosként eldöntötted, hogy egy weboldallal is reprezentálod céged arculatát, akkor nem foglalkozol az ingyenes tárhelyekkel. Ennek számos oka van, például általában megbízhatatlanok, esetenként nem biztonságosak, nincs ügyfélszolgálatuk, támogatásuk, ráadásul jó eséllyel el kell viselned más cégek reklám bannerjeit a honlapodon. Szóval, hacsak nem a kislányodnak szeretnél egy rózsaszín glitteres cuki weboldalt, akkor felejtsd el az ingyen-tárhelyeket.


Megvan minden, jöhet a weboldal?


Még nem egészen. Tudnod kell, hogy milyen funkciókra lesz szükséged. Hiszen lehet, hogy blogot szeretnél az oldaladon, vagy fórumot, vagy csak egyszerű képgalériát. Ezeket előre el kell tervezni, aztán jöhet a megvalósítás.
Ingyen is lehet weblapom?
Lehet. Főleg ha jártas vagy az informatikában, és mellé alaposan elmélyedsz a weboldal készítés és keresőoptimalizálás fortélyaiban. Léteznek ingyenes CMS-ek (tartalomkezelők), és sablonok is, valamint sok cég ajánlja, hogy ha náluk bérelsz tárhelyet, akkor választhatsz egyet a sablonjaikból, és már van is weblapod. Persze az ilyen weblap egyrészt könnyen szembejöhet velünk a weben, akár a konkurencia weboldalán is (sablonossága miatt), másrészt, ha nem ügyelsz a részletekre, mint például a keresőbarát szerkezet, vagy a kulcsszavak, leírások, stb. megfelelő megválasztása, akkor sajnos elképzelhető, hogy az égvilágon semmi haszna nem lesz. Ha nincs megfelelően optimalizálva, akkor csak te tudod majd, hogy létezik, látogatóid nem lesznek. Azt gondolom, ha céges oldalról van szó, akkor érdemesebb a weboldalkészítést inkább hozzáértőkre bízni.


Kész az oldal, mi a következő lépés?


A tesztelés és beállítások. Fontos hogy a weboldal minden böngészőn nézegetve ugyanolyan jól működjön. Ezt feltétlenül ellenőrizni kell. Ellenőrizni kell továbbá különböző felbontásokon is a megjelenést, valamint manapság már mobileszközökön is illik tesztelni a weblap kinézetét.


Na, jó, de most már tényleg kész vagyunk?


Sokan azt hiszik, igen! Kész az oldal, működik. Pedig most jön még egy nagyon fontos rész, aminek célja, hogy weboldalunk úgymond „beékelődjön” a webbe, vagyis érkezzenek a látogatók, nőjön az oldal nézetsége, javuljon a pozíciónk a Google keresési találatokban. Ez egyrészt okos marketing, másrészt megfelelő keresőoptimalizálás, valamint minőségi bejövő és kimenő linkek eredménye. Mindenesetre elengedhetetlen ahhoz, hogy weboldalunk valódi profitot hozzon cégünknek